Mimmiie

Doktorn.

2006-04-27 @ 22:31:24

Dagen började med prov. det sista i svenskan I hope. När jag känner mig klar och sådär så läser jag igenom frågan ordentligt en gång, och jag har missuppfattat hela skiten. Men jag orkade verkligen inte skriva om, så nu är det fel, men det känns okej!
Efter några timmar där satt jag ca 2 timmar i cafét med ämma, för jag kunde lika gärna sitta där och vänta som att fara hem, när mammi ändå skulle hämta mig på skolan idag.
Så, sen kom hon, och vi for till doktorn. Vi var där för tidigt, och de hade lunchstängt, men tillslut kom vi in, efter 13:15, varför fick jag tid 13:00?! puckon.
Där fick jag träffa en läkarbrud som ursäkta mig men hon var helt dum i huvudet. Eller hon var inte sådär dum egentligen, inte som de andra dumma läkarna. Men den här läkaren, hon sa åt mig att göra så lustiga saker så när jag gick därifrån så undrade jag om det verkligen var mig det var fel på?!
En sak som hon undrade var om jag hade internet hemma, jaa, svarade jag( vem har inte det nu för tiden?!) Så jag tänkte att hon skulle säga att jag satt här för mycket, och skulle börja röra på mig mer eller något, men då säger hon; jaha, men det var väl bra, då kanske du kan träffa någon trevlig kille där som du kan ha kontakten med! Ursäkta tänkte jag, hade jag velat ha en kille så hade jag nog haft en nu!
Och så klämmer hon fram; jaa, och eftersom du dansar och verkar röra på dig så är det nog inte det!
Jävla kärring.
Jag undrar vad hon är för psykobrud, och så ska hon jobba som läkare, hmm?!
Något som va rintressant var att hon tog upp mitt blod, och mina blodplättar och värden och skit som vanligt, men nu när hon läste i mina papper så frågade hon om något jag aldrig vetat om innan. En gång när jag gjort blodprov har jag haft värsta felet, och det har aldrig någon sagt till mig.
Så, då var det bara att gå och tömma blod i en massa flaskor och återkomma en annan dag för att se om allting verkligen står rätt till.

Satt en stund i solen idag, fräknarna kom fram pyttelite. Skönt att det är varm sol.
Mina tulpaner kommer snart och blomma, och mina pärlhyacinter, wohoo!

Har dansat idag igen. Annelie var sjuk, så det var mindre kul, men det funkade.
Alla som ska med imorgon har jag ringt, och ingen hade glömt. Det är inte varje dag!


41518-8

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback