Mimmiie

Livet.

2006-07-24 @ 01:09:29

Har precis kikat på She's the man. Grymt skön film när man behöver piggas upp lite i vardagen. En typisk typisk film med mycket humor. Tack N.
20 minuter innan filmen var slut kom min kära mor hem med bilder ifrån studenten. Åh vilken lycka, vi var så fina!
Och så känns allt sådär hopplöst bra.

kärlek.


Tänk hur allting ändras. Hela tiden. Jag är inne på mitt nittonde år, har jobbat på liseberg i snart 3 månader, och säsongen är snart slut. jag vill inte.
Det känns bra när en liten flicka kommer framspringandes med ett litet brev i handen från R uppe på farfar, eller när en liten pojke på 5 år tackar så jättemycket för hjälpen på KR varje gång man hjälper honom, och precis innan han springer ut så tackar han en sista gång och frågar om han får ge mig en puss, eller när M kommer och säger att det är så himlans hett här, att det måste vara för att jag är där.
Eller att O har varit tyst som en mus plötsligt öppnar sig och berättar allt mellan himmel och jord. T.e.x att S har åkt fel, och O visar hela meddelandet. Att S och jag ska fika och sedan gå och köpa mjukglass. Vadå fika gånger 2?! Eller vad säg om att F & jag snackar om vad jag har för bikinisar och sedan diskutera om folket i Bert den sista oskulden går helt nakna eller bara halvt för att vid ett senare tillfälle ska kika på filmen.
Allting ändras. Och det ser ut att bli bättre igen.
Kolla på lyckan, på leendet.
Eller som H har skrivit i min studentmössa;
Sockertopp, sluta aldrig le!






jag saknar dig.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback