Mimmiie

Förstor. Sjuk. Flytt till centrum.

2006-09-07 @ 22:26:06

Och plötsligt inser man att man är  förstor.
Inte förstor för att komma i jeansen, eller den där tröjan, utan förstor för det där ni håller på med. Egentligen har jag väl haft det på känn ett bra tag, men ändå. Jag menar, det är inte direkt så att jag är vuxen av mig. Kolla bara hur barnsliga jag & M är... det säger väl allt?! men det är på ett annat sätt, på ett annat plan.
Tänk att allting kan förändras på så kort tid. Vad beror det på? att man lär känna nya människor, att man utvecklas som människa, och utvecklas med dessa människor, och blir till samma ålder som dem, fastän man bara känt dem ett kort tag, och fastän de bara är ett par år äldre än vad jag är?! men jag har umgåtts med folk i samma ålder som de innan.
Helt plötligt känns det andra så himlans barnsligt, och jag är också barnslig ibland, men inte på samma sätt.
Plötsligt så ser man det sådär på avstånd, fastän jag är med i leken, att vi är så himlans olika.
jag & ni.
Kanske är det så att man växer ifrån varandra?!


Jag har blivit sjuk, igen. Men den här gången är det inte samma som vanligt, den här gången har det gått långt, alldeles för långt. Jag har ont, riktigt ont.
Så imorgon blir det vårdcentralen för min del. Jag som hade tänkt vänta med besök där tills de kallar mig nästa gång, vilket säkerligen blir om några veckor.


Idag var vi och kikade på en 5:a i  vasastan. Underbart att bo så centralt. Så nu är det bestämt, det blir en flytt inom en snar framtid in till centrum,  och det känns bra, för det kommer bli bättre för mig när jag åker till thailand & flyttar till brighton sedan. Då blir vi en stor "familj". Men det blir inte den vi kikade på idag, den var för liten.
Och jag längtar efter det där bröllopet på en strand i västindien med champagne. Fastän jag verkligen ogillar bröllop!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback