Mimmiie

Återuppkörning - välkommen.

2007-04-19 @ 22:08:43

Dagen började grå och med regn. Det blåser som attans, inte så roligt det heller. Men det förde hit blå himmel och sol till eftermiddagen iallefall.
Hemkommen från möte på liseberg för en liten stund sedan. Återuppkörning, wohoo. Var där igår också,  möte för utbildningsledare, som jag inte ens hade sökt till. Men lönen blev bättre, och så är det rätt kul, så det är bara att tacka och buga. Härligt att se många "oldies" igen, fastän det är många på min avdelning som bara ska jobba behov eller har slutat, eller som är bortresta för tillfället.
Det känns som man vaknar efter vintern. Nu börjar det igen, livet alltså. Eller kanske det riktiga arbetslivet, om man kan kalla det så. Eller jag vet inte. Jag vet att du kommer hem snart, och det värmer i mitt hjärta.
Idag är det sista "svara" dagen. Och jag har sådan beslutsångest. Men efter att ha kikat efter i kalendern, och inse att det bara är en dag av ett arbete som jag missar så känns det som att det är det avgörande. do it. tänk om liksom.

Imorgon blir det en fullspäckad dag. Härligt med 3-dagars-helg, fast det blir den sista lediga helgen på typ ett halvår.


S, jag är faktiskt aldrig värst. Fastän man kan tro det, ibland!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: S

snart smäller det mimmi..då gör vi göteborg och framförallt liseberg osäkert igen:)

2007-04-21 @ 14:29:20


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback