Mimmiie

Isn´t it lovely.

2007-04-24 @ 21:52:33

Var på experimentverkstaden idag. Men jag var ju fröken, så jag kunde inte cykla på de felvända cyklarna, eller åka linbana. Helst hade jag nog velat bygga ett spagetti torn, men det blev inget av det heller.
Så jag köpte en glass och satte mig i "lärarhörnet".
Tror att jag blev erbjuden en tjänst idag. Att fortsätta jobba med det jag gör nu, fast till hösten, och hela det läsåret. Och för A:s skull så hade jag verkligen velat göra det. Men jag tror inte att det är det som är bäst för mig. Och med tanke på att nästan alla de barnen jag kommit närmst försvinner till hösten, så väger det nog till ett nej tack.
Det är konstigt det där med jobb. I ena stunden så har man inget jobb, inget erbjudande, och man undrar vad det ska bli av en, hur man ska klara sig. Och i nästa så har man hur många erbjudanden som helst, och beslutsångesten är ens värsta vän. Vad ska det bli av mig?!

Och så har jag gått och dragit på mig någon slags sjuka. Min hals är illröd och mandlarna stora som golfbollar, kroppen strejkar och känns som den vill gå i ide.
Och imorgon som det är jobb på skolan först, sedan hem, tillbaka till skolan för möte, sedan till Liseberg för att jobba där. Och så kommer jag säkert se till att ha feber tills på torsdag, kickoffen, precis som förra året!
Visst är livet underbart!



Tidsfördriv.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sanna

Vad sägs om att du och jag bildar "sjuka klubben" eller något? Man kanske till och med kan få aktivitetsbidrag till en förening av det slaget? =P

2007-04-24 @ 23:49:02
URL: http://sannafors.webblogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback