Mimmiie

Valet & kvalet.

2007-02-09 @ 23:22:13

Kanske får jag det där vikariatet på 75%. en 4-6 klass. Frågan är om jag vill ha det. Och vad händer då med det där andra, vill jag hellre göra det. Jag menar, snart kommer våren, och är det inte roligare att få vara ute och njuta, kunna cykla till jobbet? Eller är det bättre att undervisa en klass?
Egentligen är det rätt galet. Jag menar, jag har ju ingen utbildning för att undervisa... och de som är äldst i den klassen är faktiskt 12 år, och ska börja högstadiet om sisådär ett halvår. Visst, jag har ju gått i sexan jag också. Men borde de inte få samma rättighet som alla andra som har en lärare med utbildning?! Kanske är det bättre att plantera växter. Och jag saknar faktiskt V.

Igår fick jag frågan om jag hade barn. Sedan frågade de om jag var 25?, nej. 35?, nej. 45?, nej, osv. Och tillslut, va? är du bara 19 år?!?!?!



Var det sådär jag bar mig åt när jag var liten?! är det så min lillasys beter sig, eller än värre, min lillebror4 bast. Vad får de allt ifrån, och vart lär de sig allt?


promenerade vid röda sten i söndags.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback