Mimmiie

Sommaren som gick, på ett kick.

2007-06-28 @ 23:50:47

Jag har blivit alldeles för dålig på att uppdatera här. Hur ska jag minnas det som hänt i mitt liv?

Har precis bakat kolakakor. Vilket kanske låter hysteriskt med tanke på att klockan är 23:30. Men det är så man får använda sin tid när man jobbar som jag gör. Så nu luktar det sött & gott i hela lägenheten [istället för den där äkliga makrillsdoften som befinner sig i soppåsen]!

Den senaste veckan har jag avverkat en hel del faktiskt. Känns så underbart nu med bara ett jobb och allt. Nu kommer bara ångesten över vad man ska göra till hösten. Men jag frågade idag, så vi får se. I vilket fall var det midsommarfirande hos Strömmen i fredags. Jag slutade 23, men var där vid 23:30, då alla var som goast & gladast. Värdinnan ställde sig och fixade krubb till mig, grillat med stekt nypotatis, och så lite jordgubbar på det. Det var längesedan jag hade så mycket midsommarkänsla. Sedan var det massa tjöt, och dans på det.
Fick en lustig fråga av lillT, som gav mig ett gott skratt. Det var kvällens raggningsreplik för övrigt!
Jag for hem vid 2 tiden, nöjd och nykter!
Köpte en ny mobil också, på självaste midsommaraftonen. Rosa och fin blänker den.
I söndags blev det bio, finally. Efter veckor letandes efter en passande dag och tid så klickade allt! Så då fick man se sista delen av Pirates. Bra film, fast ettan är väl alltid bäst!
Måndags var det Justin TimberlakeScandinavium, och jag vet ingen man som är som han. Sexyback, jag säger bara det, det är det enda som kan sammanfatta kvällen!!! Var skitnära på att toutcha Timbaland, har grymmaste bilden på honom!
Ledig tisdag och onsdag, min lediga dagar under högsäsong! Jag var glad over att regnet öste ner båda dagarna, så man fick saker gjort, utan att få dödsångest över att ligga på playan och pressa. Hur mycket jag än älskar det, så kommer det tid till det! Blev till och med en sväng till gymmet, hurtigt värre!


Höll precis på att få en hjärtattack. Trodde min almanacka var borta, dvs mitt liv. Tänk om den legat där jag använt den senast, mitt liv hade legat öppet för alla på Uppswinget, bara för att A ringde och ändrade min tid tills imorogn. Men så kom jag på att jag inte använt den gröna väskan idag, utan den bruna. tack.

Nu känner jag hur kinderna glöder och ögonen fastnar på allt man ser. Dags att gå till kojs.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback