Mimmiie

arbets - lös?!

2007-09-17 @ 01:58:39

belive it or not, men det är uppdateringsdax.
Har jobbat hela helgen. Det känns som att världens förkylning är påväg att ta över mig, (varför heter det förkylning när det heter förkyld?!) huvudvärk, halsont, nysningar och allt som hör där till. Men här ska inte klagas, nu när man är ledig i 4 dagar.
vädret är lustigt. det blev höst på ett kick. Men det känns rätt skönt. Varannan dag är det ösregn och grått, och varannan är det solsken och blå himmel. Inte konstigt att man blir sjuk.
Jag har kirrat jobb till oktober-november, trots avbrott med en veckas semester, vilket jag trodde skulle bli klurigare än vad det var. för de vill ha mig. woho.
Hälsade på i skolan jag jobbade på i våras. Älskade barn. Det känns fruktansvärt hopplöst att det inte går bra för min elev och hans nya assistent. livet är sjukt orättvist.
Tvättat en miljard maskiner tvätt, dansat vilket nästan inte gick alls, besökt arbetsförmedlingen, och nästan fått rätsida på min ekonomi, kikat på underbar & älskad av alla på bio, bowlat, och så sticky på det, och tid att träffa vänner man aldrig hinner träffa. alldeles underbart. Visst är det jobbigt att vara deltidsarbetslös och ha alldeles för mycket tid över?


att umgås med folk
innebär brustna hjärtan.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sanna

Här kom det snö idag minsann, vi ligger lite före i vintersäsongen tror jag allt!

2007-09-17 @ 16:34:38
URL: http://sannafors.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback