Mimmiie

hajen

2007-09-26 @ 01:05:03

Och så var man där igen. Arbetslös, det är inte så illa alltså. Speciellt inte när det är grått och småregnar ute. Dagen började med väckning vid halv 11. Jag & S gav oss iväg till egg&milk för en brunch på amerikanskt vis. Tog en promenix genom slottis för att nå vårt mål, som varade i ca två timmar, med bagels, yoghurt & pancakes, med blåbär & choklad. Efter det begav vi oss ut på äventyr, upp till skansenkrona, som började med en hal trätrappa, och slutade med en halkig lerig slätt, och en knuff i rumpan. Hem för att slänga oss i soffan och kika på gårdagens inspelning. Jag blev upphämtad för husvisnig, fastän vi hittat vår drömlägenhet i hjärtatvasastan. Men man lär sig av att kika runt. Vi får se om det blir någon handling på söndag, eller onsdag för min del. Och sen hem för att trycka i sig pizza/kebab och slöa. Alldeles underbart.
S har precis "tvingat" mig att se filmen hajen, jag som är räddast för hajar, så nu vågar jag knappt sätta ner fötternagolvet, usch. Kommer aldrig våga bada igen, jag som tillochmed är rädd för att bada i poolen.

Har precis fixat nailsen, med tanke på min avbrutna nagel, och nej, jag är inte sådär tjejig "åhh min nagel bröts" utan den bröts verkligen av på mitten och fick inre blödningar. Och att det trillade av en bit från mitten av lillfingernageln. Intresseklubbenantecknar.  Så nu är de fina, och korta(kortare) och jag kan börja uppdatera här igen och kanske tillochmed svara på smsen. hoho.

Imorgon blir det en sväng till ikea. Ska nog börja planera inköpen inför den nya lägenheten.

Det är hopplöst att välja tapet till sig själv, hur enkelt som helst när man ska hjälpa andra, eller när man inte är i behov att köpa. Men när man väl ska, fy vilken beslutångest.

När ska man hinna med det som står på måstegöraslistan?!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback