Mimmiie

holiday

2007-09-05 @ 19:10:29

                                                                    
Oh ja, det har varit oerhört skönt att vara ifrån Göteborg, jobbet, molnen, ja vardagen. Bara solat, badat och tagit det lugnt. Eller lugnt och lugnt. Första rummet vi hamlade i hade ett väldigt högt brummande ljud på säkert 60 dB. Så när man skulle sova så kunde man inte det. Dagen därefter bytte vi rum och fick balkongen ut mot vägen. Men där fanns det inget brummande ljud iallefall, så vi nöjde oss. Maten har vi haft värsta oturen med ever, och det är ju inte så enkelt i vanliga fall med tanke på att L är gluten. Men vi har både fått fettklumpar på spett och hår i maten, inte många gånger vi fick äta tillsammans. Sedan har vi haft kackerlacke[krackhoe]invasion, en kväll kommer L&J och plingar på och säger att deras
 rum är invaderat, så de fick sova hos oss.
Två dagar senare hittar vi en orange flygande Kackerlacka i vårt rum.
Sedan hade vi två till besökare. Och som gräddemoset så blev det jordbävning.
Annars har det varit himlans bra, 38 grader i skuggan & 31 i havet, inte ett endaste moln.
Så om 6 veckor far jag igen, och fyller på min bränna.

Idag har det varit fixardag. Jag ogillar sådana dagar, men det är otroligt skönt när man strykt över alla saker på den cerisa postit-lappen. Arbetsförmedlingen har höjts i mina ögon, grymmaste mannen där idag. Hoppas på akassa nu. Därefter dansforum,  fullbokat hos P som jag vill dansa för, men ska smussla in mig. Därefter, av en slump, fika med N, M & S. myspys. Och så ut på stan igen, köpa byxor till M och lite anant braochha. Och skicka en påminnelse, så nu väntar jag bara på ett svar. Hallååå, det är September nu!

Hösten har kommit hit. Helt galet kallt här. 30 grader kallare än i måndags, burr. Visst är det underbart med alla fina och mysiga höstkläder, men nej, kyla är inte min grej.                                                                   

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

ohh yes i'm back at cattis. har dock fått ryggskott igen, så nu har jag kört den där cross-training, favoriten du vet! både där uppe och där nere, brukar vilja variera mig lit. har pallrat mig dit när jag inte jobbat, mest dagtid. vi kan la höras om det. kraaaam

2007-09-06 @ 23:02:29
URL: http://tingeltangel.blogg.se

Postat av: Anonym

tack för kortet (:

2007-09-07 @ 09:49:26
URL: http://tingeltangel.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback