Mimmiie

I <3 Snöbollskrig

2008-03-25 @ 18:31:16

Det bara snöar och snöar. Jag kliver upp 05:45, stiger på cykeln och far iväg. I allt slask och snö. När jag kommer fram ser jag ut som en snögubbe, på framsidan iallefall! Jag tackar för inbjudan om skjuts, men jag trivs bra på min cykel.
Det bästa med mitt jobb är att det finns så lite att göra när det snöar. Då får man ha snöbollskrig. Vi hade det säkert två timmar idag. Och fy vilken stenhård snöboll jag fick på min vänster kind. Dessutom av en som inte ens var med i leken, och som var byggarbetare OCH hade orange arbetshjälm på huvudet.
En av de högsta cheferna på mek kom förbi, R sprang fram till oss:
- Kasta inga fler snöbollar nu, för nu kommer en högt uppsatt chef.
Och så kommer chefen fram och ropar till sig oss...
- Kom hit här lite. Nu tar ni de två herrarna där borta och kastar allt vad ni kan på dem!
Som vi kastade sedan.
Usch. När leken var slut var vi blöta tvärs igenom.
Och jag vill ha snö varje dag och bara få köra snöbollskrig hela tiden. Som alla andra på det där arbetet. Det är så kul att se alla de där 40 plus som bara älskar att kasta snö på varandra och springer omkring som 5-åringar.
När snön töat bort så kommer vi få ta igen allt, jobba som idioter. Men det är så lätt värt det då.


imorgon är det onsdag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback