Mimmiie

å,ä,ö - ö,ä,å

2009-03-16 @ 22:57:09

Det känns som att naturens tid går åt motsatt håll. Det var ju sommar i november/december för min del. Sedan hem till Sverige, då det var typiskt trist vinterväder. Förra veckan hade vi massa massa snö och fint, riktig vinter. Och idag regnar det och är sådär grått och trist. Hösten is back.
Okej, gårdagen var undantag. Det var otroligt gött ute, var och gick en promenix med M i sisjön, och solen gassade på riktigt ordentligt. Har solen alltid varit så varm, eller är det för vi förstör vår natur osm den bara blir varmare och varmare?
Men nu kan det inte vara så mycket längre till våren kommer för att stanna?! I och för sig så var det ju massa massa snö den 26e mars förra året. Vi hade galet ståhej på jobbet på Liseberg. Idag har de börjat jobba, 5 veckor, utan mig. Jag vill också vara med!


Har haft ledig helg i helgen. Nu ska jag jobba 13 dagar i streck. Jag gillar att de är så bra med planering och sådant på mitt arbete.
Men det känns som jag börjar bli sjuk. Hjärnan känns så där inkappslad och seg, och jag sov till och med idag på dagen. Det var inte igår utan direkt anledning sådär alltså.
Annars hade vi lite galej hos mig i lördags. Tacos åts det(nostalgi från alla högstadie tjejmiddagar), för att sedan kikas på den så omtalade melodifestivalen! Jag förstår dock inte riktigt grejen med att gå in så djupt för den där tävlingen. Endel skulle ju kunna döda...

Dessutom köpte jag en extern hårddisk igår. Dyr som tusan, och jag funderar på om jag verkligen behöver den som är sååå himlans bra, jag menar, hur mycket använder man dem? 
Min dator har iallefall bättrat sig, och det känns som att crashen inte ligger lika nära nu. Men man ska inte ropa hej! Peppar peppar...


Min kisekatt har blivit så himlans gosig av sig. Vill alltid ligga och gosa jämte en. Finaste katten!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback