Mimmiie

Hej mitt vinterland?!

2009-03-19 @ 22:43:30

Okej, man ska inte ropa hej!
Min dator har fortsatt att krångla, nu på andra äventyr dock... jag blir så trött. Borde kanske lämna in den och åtgärda den innan den crashar totalt?!
Jag har funderat och bestämt mig för att behålla den dyra hårddisken. Det är trots alls alla mina bilder, som betyder massor!

Igår när jag klev av vagnen från jobbet så hade de en razzia på min hållplats. Jag har aldrig sett så många kontrollanter på en och samma gång. Visste inte ens att de var så många som jobbade. Det var säkert en 30 stycken, med vakterna totalt. Helt galet. Man kom knappt av vagnen, och de nästan drog och slet i en. Tack och lov hade jag fyllt på mitt kort dagen innan, då det gick ut. Behövde visa legitimation... det är väl fyra år till?
Fast jag frågade i och före sig en tjej som var född -80 om leg härom dagen... jaa, hon var väldigt svår att se åldern på. Även om det var tio år sedan hon fyllde arton. ooops.

Och så spelades "Hej mitt vinterland" från radion i bilen härom dagen. M sa att de inte var födda i Sverige som hade kanalen, men ändå. Hej mitt vinterlanf?!
Nu har våren kommit, igen. Fast det ska bli fem minus ute imorgon eller nåt. Alltså är vintern här igen, så kanske hej mitt vinterland?!. Men solen är varm, och jag har köpt nya brillor. Så nu har jag några att välja på, då folk alltid lyckas förstöra mina, de enda jag har...


I ett av dagens sms stod det:
"rulltårta på elvafikat efter en förmiddag i lövhögen. Lite bittert att inte vara här eller hur? :) Jag mobbar N på egen hand också!"
hahaha, jag bara dog där ett tag. Jag förstår att de tänker på mig, kak- & fikamonstret nr1!
Marängsviss någon?!
Och ja, jag saknar och vill också vara med! Men det värmer att de tänker på mig, då blir jag glad!


Dessutom fick jag hem papper och litteratur inför den nya kursen jag ska läsa.
Är pepp till tusen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback