Mimmiie

Up 'n down

2009-03-04 @ 22:19:48

Vad är det som bestämmer att dagen är slut? Varför kan man inte ta fram pysselsakerna nu, när klockan passerat 22:00, eller börja städa och dona? Neej, nu är det bara tv:n eller datorn som får vara i fokus, okej, en bok går också bra!


Jag känner mig som en tvättmaskin. Allt är så stabilt på utsidan, men inuti så bara snurrar allt runt, runt, runt. Det känns helt galet. Kommer det alltid att vara såhär?

Har haft en sjukt bra dag. Lägenhetsvisning klockan 13:00, så innan dess stod det städning på schemat. Och som jag städade alltså, det riktigt glänser överallt här hemma.
Visningen gick bra, och de verkade intresserade, trots att de var svåra att läsa. Men på måndag är det min tur att kika. Spänningen är olidlig. Men så blir jag sådär knäpp i huvudet. Det kommer upp så mycket tankar, hur kommer det bli? Det här boendet är ju så bra, så himlans fint och allt är nästan helt perfekt här... Men jag blir alltid så. Undra om det sitter i från att jag slets ifrån min älskade favorit villa när jag var liten. Det dumma paret med den stora äckliga hunden skulle flytta in och ta över där våra liv hade utspelats sig i flera år.
Men så blir det ju alltid så himlans bra ändå, jag borde veta det efter tio flyttar. Och är det något jag älskar så är det ju verkligen att flytta! Och den här gången, om det blir så, så kommer det vara något av det grymmaste ever!
Därefter blev det häng med fröken S. Thaimat och långpromenix. Dessutom var vi och hälsade på hennes barndomskompis föräldrar. M, det är förövrigt dina framtida svärföräldrar, med tanke på att det är deras son jobbar på E-H på Frölunda Torg! mohaha.

Och så fick jag ett brev idag. Kom in på kursen (säger man så när det bara gäller en kurs?), så nu blir det åka av!
Allt verkar gå vägen nu, peppar peppar, och lösa sig. Det känns sjukt gött.

Och så var det prat, prat, prat, igår. Kanske blir det inget Barcelona i år, kanske blir det Bali nästa år istället!
Frågan är vad jag vill?! Upp&Ner, Ner&Upp.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hannu

vilken kurs?

2009-03-05 @ 15:29:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback