Mimmiie

Dagen före.

2006-12-23 @ 23:17:52

Dan före doppare dan.
Dagen då min syster inte kunde hålla tätt för 13 år sedan. Jag skulle få ett efterlängtat dockskåp. Så där fick jag sitta på självaste julafton, iklädd min finaste klänning och låtsas vara ovetande om att min dröm skulle gå i uppfyllelse.
Dagen då alla barn har ett underbart pirr och bara vill sova så att nästa dag ska komma snabbare än ögat blinkar, men när de väl lagt sig så går det inte att sova.
Dagen då det var sista arbetsdagen på Jul på Liseberg 2006.

Imorgon är det självaste julafton. Och jag bara längtar tills den är över. Sorgligt men sant. Iår vet jag iochförsig inte vad jag ska få i julklapp. Men det handlar inte bara om det. När man inte har fått någon julkänsla så känns det inte som jul.
Man kommer bara sitta där, rakt uppochner och äta, äta, äta tills det känns som man kommer att spricka. Sedan ska man kolla på Kalle Anka klockan 15. Och hur kul är det egentligen? Man vet ju allt som ska hända och kan exakt alla repliker. Och sedan blir man ivägtvingad till släktingar som man inte ens vill träffa. Nej, då ska man sitta där och vara trevlig och äta ännu mer.
Man kan väl inte bli förstor för julen?!



I torsdags var det Kanin-Party. Jag hade underbart roligt och var överallt hela tiden. Såfort jag satte min fot på trädgår'n så kändes det som då, som att tiden hade stått still från i somras. Känslan var tillbaka, humöret på topp, det var bara du S som fattades!
Tänk vad allting förändras.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback