Mimmiie

Dålig dans. Vår. Studenten.

2006-03-14 @ 22:18:27

Idag, idag, idag.
jag har träningsvärk. Nej, jag är inte direkt tränad, och vet mycket väl om det. Men jag menar, jag har ju dansat ett rätt bra tag nu, och borde inte vara så klen iallefall!

Igår var det friluftsdag.
Hade sett fram emot det. Kul att dansa hela dagen, något för en gångsskull som man verkligen ville göra på den där listan. Synd bara att det sög. Har aldrig varit på ett sånt sunkigt ställe, både lokaler, lärare och koreografin var ursel. Fy!
"Lärarna" om man nu ska kalla dem så lärde oss typ ett danssteg på 20min! jag menar, vem är så trög så att man inte kan ett steg efter 20 min?!?!?
Det enda de brydde sig om var ytligheten, hur de såg ut och vad alla gjorde för fel, som ingen gjorde för att koreografin alldeles för enkel, helt enkelt gjord för 4-åriga nybörjare.
Sedan skulle vi köra dansen till olika musik med olika takter, hon bytte låt, och det var samma takt, hon bytte låt igen och det var ändå samma takt. Ändå tyckte hon det var gôôôr bra!
Varför hade vi inte en låt bara som vi körde till hela tiden och att hon inte bara ändrade på takttempot på stereon, det är ju det den är till för?!
Gah, galet.
Det verkar som man itne behöver ha någon utbildning för att undervisa där.
Lazars dansskola var det förövrigt. Det blir inte alltid som man tänkt sig, tyvärr.
Nej, jag håller mig till dansforum. Visst det är lite dyrare, men så himlans mycket bättre!!!

Jag kan inte sluta att tjata om att jag vill ha vår. Att se massa vårbilder och folk som går omkring i kjolar, kinaskor, tunna jackor(eller inga alls) och alla möjliga underbara kläder. Jag vill me!
Det kommer det kommer.

3 månader kvar tills studenten, jag längtar något fruktansvärt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback