Mimmiie

En bra dag. Då.

2006-03-19 @ 23:10:00

Idag. En dag som många andra. Men en dag som jag gillar mycket, och önskar att det fanns fler av. Jag undrar hur mycket jag har missat pga mitt jobb. Och hur mycket jag skulle missat av annat om jag inte jobbat.
Idag har det varit vår. Jag träffade Linnea på morgonen för att gå till solariet (vilket leder till att jag nu är röd som en kräfta) där det blev lite galet. Men det löste sig, och efter en tid var vi därifrån.
När jag kom tillbaka hem befann sig mamma i lägenheten och höll på att skrämma livet ur mig.
Sedan for vi till linneas nya hem i stan, jag vill också flytta!!! Där var det väldigt fint, och jag hade passat in där mycket bra, med walk-in-closets, ja tack!
Sedan gick vi ner på stan för att käka, och sen kika runt lite. Kul.
Det har varit en bra dag. tack!

Jag längtar så tills skolan och allt det där är över, och jag har längtat efter det i evigheter känns det som. Men igår när jag kikade på LB, när de hade tagit studenten, eller graduating som det heter där, så kändes allt helt knäppt. Tänk vad glad jag kommer vara den 13 juni i år, men samtidigt ledsen. Det var första gången det slog mig, och ja, jag kände mig lite vilsen, första gången det slog mig men som slagit alla de andra så himlans mycket tidigare.
Men jag har inte ångrat mig, jag vill sluta nu!

Det känns konstigt att man inte ska gå till någon skola mera. På ett tag iallefall, ett långt tag vad gäller mig tror jag.
En tid då man kan ha tid för sig själv, jobba, och kanske t.o.m vara ledig 2 dagar i veckan vilket jag inte varit de senaste 3 åren!!!
Och det känns som att man kan utse sin framtid, hur den kommer att vara om ett år-
jag längtar så mycket till att åka ut och resa och upptäcka, samtidigt så längtar jag redan hem, fastän det är mer än ett halvår tills jag ska åka och då yttligare ett halvår tills jag är tillbaka. Men när jag kommer hem kommer allting att vara helt annorlunda. Man kan se det framför sig. Vart kommer jag att bo, antagligen inte här, där jag bor nu. Antagligen i en stor lägenhet i stan, ihop med folk som jag egentligen inte känner direkt bra, men som jag kommer att leva med, om jag känner rätt, eller så kommer jag att leva med dessa människor i den stora villan i torslanda.
Jag kommer iallefall att ha körkort, vilket jag hoppas på att både ha tid och pengar att kunna skaffa mig nu i sommar. Och då, när jag kommer hem så kommer det att finnas en bil där till mig, den är inte min, men jag får ha den. Vart ska den stå om ni flyttar?!
Och hur länge kommer jag att stanna, hur länge kommer min plats att finnas där, i det hemmet?!
Jag vet inte.
Jag vill flytta till england efter hemkomsten. Kanske inte direkt. Men jag vill vara där på våren, då det är varmt och skönt där, men när jag komemr hem kommer det att vara sommar här, och då blir det totalt helt galet att åka till england, så då måste jag stanna här ett tag. Och jobba. Men det känns bra.
Sen när jag flyttat till england (bara några månader) så vill jag faktiskt plugga igen, engelska.
Det känns bra.
Och det känns som att så länge ni håller ihop så finns det alltid rum för mig!

Kanske ska jag börja gymma snart. Det känns kul. Men först måste jag börja dansa 2ggr i veckan. Minst!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback