Mimmiie

Balen. Förkyld. Regn. Likheter.

2006-05-23 @ 10:38:32

Här sitter jag i min ensamhet. Förkyld, ont i halsen & huvudvärk.
Borde egentligen sitta i skolan. Men inte när man mår såhär kanske?!

Balen i söndags.
Den blev riktigt lyckad. Var ju inte så sugen på det innan. Men nu när den har varit så är jag glad att jag var med på den.
Alla var superfina, uppklädda till tänderna. Hade fixat hår och smink och, allt!
Vad gjorde jag mitt på, 20 minuter kanske?!
Men det räckte gott och väl. Jag var fin för det.
Och när vi åkte hem så kände jag mig verkligen nöjd att det inte var jag som hade köpt en balklänning för 4000kr(?!), eller lagt ut 1000 spänn på att fixa håret och sminket. 
Det var trevligt, men nu blir det minsann ingen mer bal för min del, I hope.

Igår vaknade jag med världens förkyldning. Inte konstigt när man sprungit omkring utomhus 04:30 med bara en balklänning och en kofta på sig.
Jobbade, och det regnade. Värsta monsunregnet. Jag var dyngsur, och det gjorde inte att min förkyldning blev bättre. Mina skor var genomblöta. Tur att jag hade mina raggsockar med mig.
Och så kom värsta blixten, och efter det åskan. Åh, vad mysigt.
Om det inte hade varit för att jag var så blöt så hade det varit en rätt bra dag på jobbet igår.

"Du ser ut som en typisk göteborgs tjej, många tjejer ser ut så här, med fräknar och så."
Ehh, ska man ta det som en komplimang eller?!

Tydligen så är jag lik många. För det är jättemånga som säger att jag är lik någon de känner, eller att jag är lik någon, men de inte kan komma på vem.
Men jag gillar mest Paskos förslag. Att jag är lik Misha Barton. Jag menar, vem vill inte se ut som henne?!


Måste plugga Religion nu, så jag inte sumpar mitt betyg där!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback