Mimmiie

Bowling. Karlshamn. Valborg. Måndag.

2006-05-01 @ 14:29:52

I fredags blev det bowling med några av de gamla vännerna. Kul. Sara var expert. Efter det gick vi till Lilla london för att käka lite, och sitta och snacka. Trevligt. Det var längesen alla sågs, och det blev riktigt tjejkväll.
I lördags, på morgonen for jag till karlshamn. Min kusin skulle konfirmera sig. När det var över for vi hem till dem och åt och sådär. Sen for jag in till lokstallarna, där var det teaterkväll, och en massa föreställningar. Träffade Tanja och en massa annat folk. Det går alldeles för lång tid innan vi ses. Så där spenderade jag kvällen. Jag saknar det, ett sådant ställe. Varför finns det inte här i göteborg, jag menar, Göteborg är ju ändå sveriges näst största stad! Fast det skulle ju ändå aldrig kunna jämföras med teatersmedjan. 

Jag är delad. Vad tillhör jag egentligen? Vart ska jag vara & hur ska jag bete mig? allt känns så konstigt. Det finns ingen plats som jag tillhör. När man åker från en stad, som känns som ens stad, och plötsigt så känns det inte så längre. Igår, när jag kom hit, så känndes det som jag lämnat min stad och vad är det här för stad då? Vad gör jag här? Och hur kommer jag känna om 10 år. Vart tillhör jag?

Göra slut.
Allting är slut. Det har varit slut länge. För länge länge sen.
Shit vilken bra pjäs, och skådespelarna. Har aldrig blivit så tagen i hela mitt liv. Så bra vill jag bli. Det kändes knas att sitta där jämte dig. Och det var vi på scenen. Nej, det var inte vi, men våra liv. Eller en del ur våra liv iallefall. men hur ska man reagera då?
Och alla sitter i en cirkel, och det kan inte bli tydligare. Glödande kinder. Jag tycker om dig.
Anders i anderslöv. Och hur skulle det bli utan anders, bara ett löv. Men istället blev det vårt förhållande som blev ett löv, ett tort brunt löv. Och hur skulle det bli? Utan förskriften. Allting blev plötsligt så tydligt. För tydligt kanske.

Igår (söndag) for jag hem, eller vad kan jag kalla hem, jag for tillbaka till Göteborg. Valborgsmässoafton.
Jag gillar inte såna tillstälningar. det är alltid så fel förväntningar, och så blir det nästan alltid trist. det var grillning och lite party hemma hos strömmen. Men alla verkade så trötta, och det blev aldrig något riktigt drag. Men det var rätt skönt.
På hemvägen hoppade jag av och promenerade från Mölndalsbro till Linneplatsen. Det var en bit må jag säga. Men det var rätt skönt.
jag har tappat mina örhängen också. Hur kan jag tappat båda utan att märka det?!

Idag är det måndag. En röd måndag. Jag önskar att det var blå himmel och sol.
Men det är ju bara en önskan av så många andra.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback