Mimmiie

Fredag, och alla andra dagar.

2006-05-12 @ 22:49:11

I förrgår var det friluftsdag i askim. Myspys. Jag gillar att vara vid havet. Man fick lite färg och det var bra stämning.
På kvällen träffade jag Herman vid slottsskogen, där vi promenerade och satt & tjötade ett bra tag. Skönt, det behövdes, och det var så himlans länge sedan.
 
Igår var det skola på dagen, sedan in till stan, köpa ett linne, och sen direkt till jobbet. Kutade som en dåre från korsvägen till södra entrén på liseberg, med min ansträngnings astma. Det var illa. Men jag kom precis i tid! Det ska jag aldrig mer göra. Springa alltså.
Jobbade till 22, och sedan var det bara att fara hem. Mötte två tjejer från karlshamn också. Knäppt. Jag menar, Göteborg är ändå Sveriges näst största stad, och så möter man på dem bara sådär. Världen är verkligen liten, och Göteborg ännu mindre!

Dagen som har gått.
Började med att jag for till skolan. Min kära mor körde mig, bara för att det jämt ska vara problem med kläderna. Tack mammi.
Vi hade vår nästsista musikteorilektion med Holmertz. Skönt, men det är lite ledsamt. Och det är så typiskt, för vi är så nära att få världens största aha upplevelse, men hinner tyvärr inte med det!
Sen hängde jag med ävil till besiktningen. Och där gick det bra. Det var en trevlig man som hjälpte oss [Hanna, du skulle säkert tyckt att han var gööör läcker.]
Där gick allt vägen, efter vi suttit i bilen i 40 minuter, bilen gick igenom klart godkänd, och vi for tillbaka till skolan.
Där hämtade min mor upp mig igen, och vi for och handlade. uhlala. Jag köpte massa godis som jag ätit av nu, och känner för att aldrig mer äta godis.
Sedan åkte vi och tränade, mage/rumpa/lår, och jag kan rekommendera att det inte ska göras om man har träningsvärk. Då är det illa. Nej tack. Och det är ännu värre att man vet att imorgon kommer man inte kunna röra sig.
Kvällen har varit lugn. Suttit hemma, käkat godis och jordgubbar och kollat på O.C. från i onsdags. Härlig kväll.

Imorgon blir det jobbet igen. Är uppkörd på farfar nu med, och har börjat på Lilla Lots. wohoo.

Tjo.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

om det är mig hanna du menar så säger jag bara: sketans att jag inte var där!! grr.

2006-05-13 @ 13:30:51
URL: http://tingeltangel.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback