Mimmiie

Ytligheter. Otur.

2006-05-28 @ 00:56:41

Det är sjukt vilken ytlig värld vi lever i. Visst. Det är klart att utseendet alltid ger första intrycket, men vadå, är det inte mer än så? Och det är sjukt hur folk uppfattar en. Hur de tror att man är, och hur knasiga deras reaktioner är sedan när de förstår hur det egentligen ligger till.
Jag menar, hur ser man ut när man är göteborgare, ser man ut på ett visst sätt då? Eller hur ser man ut som att man har ett långt stabilt förhållande?
Varje person som vi ser, som vi inte känner dömmer vi. Efter deras utseende, utstrålning & aura.
Jag förstår verkligen inte någonting av det där.

Idag var det nog inte min dag.
När jag satt på resan, efter 30 minuter så fick jag helt plötsligt en söt ankunge, som inte var mer än 10cm i famnen, och en ankfamilj som simmade runt och höll på inne på området. Det blev kaos, jag fick göra ett brejk, och vi försökte fånga upp familjen.
Så tillslut fick vi ihop ankungarna, och den upprörda mamman höll på att flyga omkring, attraktionen kunde startas igen!
Och med den turen jag har, om det nu är så att det är stor risk med fågelinfluensan så lär ju jag ha fått den idag!

På vagnen hem hoppade det på 20 baskettjejer längst bak i vagnen. Efter några hållplatser så hör man världens gallskrik av en tjej, och 2 sekunder senare skriker ALLA tjejer. De kommer framrusande, och jag känner hur det kittlar i halsen. Någon har spräckt en ruta längst bak i vagnen och sedan sprayat in någon gas som tydligen inte var så hälsosam. Det var panik. En galen brud satte sig jämte mig och började snacka om sin astma och hej och hå, jag orkade inte säg anågot om min.

Har haft filmkväll med mig själv ikväll. det behövdes.
Var trevligt igår hemma hos emelie.


Jag vet ingenting.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback