Mimmiie

Turkos-gröna diskhandskar.

2006-10-23 @ 20:46:35

Vilken dag.
En typisk svensk höstdag, fast så mycket varmare än de brukar vara. Helt fantastiskt.
För hur underbart är det inte att spendera hela dagen utomhus. Att stå där fullt klädd i ett mörkblått regnställ och turkos-gröna diskhandskar. Helt fantastiskt underbart. Och nu förstår jag plötsligt, efter några timmar arbetande med regnställ i ösregn, varför parkvård får OB-tillägg när det regnar!
Det kändes som att man var 4år igen. Med gummistövlar och hela kittet.


Dagen till ära så har jag bestämt mig för att äntligen ta tag i det här som jag velat så länge. Så nu är bara frågan, vilken färg ska jag ha?! Det är löjligt sådana I-lands problem vi har.



En påminelse till min underbara Thailandsresenär, du får inte glömma att vaccinera dig mot Hepatit A. Det gjorde jag idag!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sandra

Fredag...Bring it on!!!

2006-10-25 @ 13:42:39
URL: http://lungan.blogg.se

Postat av: Anonym

NEJ, parkvård FÅR inte regntillägg, men säg ingenting eftersom det är ett roligt rykte som florerar :)

2006-11-20 @ 22:11:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback