Mimmiie

what if leaving is a loving thing

2007-04-28 @ 23:35:14

Belive me honey. it´s not funny.
Nej. Bli vuxen alltså, tänk att det var det man drömde om när man var liten. Man ville bestämma ALLT själv. Tänk om man visste hur det skulle bli. Har precis suttit och rensat bland alla mina papper; räkningar, cv:n, scheman, ja, allt inom pappersvärlden helt enkelt. Bara för att betala in de där pengarna till a-kassan. Gräsligt mycket också, till råga på allt.
Men men. Liseberg öppnade idag, och alla blev barn på nytt. Nej, men det var skönt att arbeta med folk i ens egen ålder. Så jag kunde vara 19. Inte hänga med "fröknarna" och vara trist, eller stå och skälla på barnen som slår varandra och kallar varandra för hora eller dyl. Nej, nu var jag 19 igen.
Och den här säsongen kommer bli så olik förra årets. Och just nu känns det som att jag inte vill det. Jag vill vara kvar i det gamla, i det "trygga". Men om 3 veckor blir min arbetsvärld totalt uppochner för mig ändå, så det spelar kanske ingen roll, vad vet jag?!
Och så var det det där med klädpolicyn, fy vad löjligt. Vi gick ju med uppvikta byxor hela förra sommarsäsongen. Har ni inte viktigare saker att tänka på, tex, säkerheten och sådant. Nej, kläderna är ju det viktigaste.

Tog en sväng inom nya Zara i arkaden idag innan jobbet. Folket var helt crazy. Men det blir nog bra med en sådan butik i staden.

Äntligen fick jag det jag ville ha.
What if leaving is a loving thing.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback