Mimmiie

Mars.

2007-03-01 @ 21:48:55

Kom våren idag? Jag tror minsann det. 1 mars 2007. Det har regnat i stort sett hela dagen. Så nu är nästan all snön borta, förutom den äckliga bruna som ligger i högar som skottats ihop i stan.
Jag fick vara ute med 1:a klassarna idag. 2 buspojkar. När jag kom in var mina skor dyngsura, och sockarna var mörkblå iställetför turkosa. Självklart skulle jag vara "rastvakt" senare. Mina socks hade fått tillbaka sin vanliga färg, och skorna kändes som två vattenpölar. Så där gick jag omkring i ett par dyngsura stövlar med blåa skoskydd i plast inuti skorna - Welcomne to Sweden.

Tänkte på vad B sa till mig i julas, om mina skor. Fick ett sånt där leende, och hela kroppen kändes glad. Och så tänkte jag på P, från i somras. Tänk vad ord betyder mycket. 
Nu fick det mig att tänka på A. Sist på Sticky. Ibland kommer det fram så mycket som man inte vet.


Var på möte idag igen. Andra kvällen den här veckan. De som var inbjudna på mötet, som mötet skulle handla om, och som var till för dem kom inte. Så där satt vi, och pratade om precis samma saker som i tisdags.

Idag kom min syster förbi. Hon hade med sig böcker till mig, hon är mitt personliga bibliotek med hemkörning


Jag ogillar verkligen när allting ska hända på samma kväll. Varför måste allting hända på samma kväll, kan ni inte byta från fredag till lördag plz.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sandra

Miss

2007-03-03 @ 06:20:19
URL: http://lungan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback