Mimmiie

Otursdag.

2007-05-17 @ 00:19:38

Onsdag den 16 maj 2007. The worst day ever, eller vad?! Det var riktigt längesedan så mycket gått snett för mig som allt gjort idag. Tur att dagen är slut om några minuter.
Dagen började med jobbet på skolan. Allt gick väl okej tills efter lunch, då verkligen allt, och då menar jag ALLT gick utför... (och egentligen tack vare P som gett honom datorförbud). Han var helt galen, sparkade och slog omkring sig, och sa massa dumma saker, blev värsta bråket, han blev ledsen. Han kan ju trots allt inte hjälpa det, men man kan ju inte acceptera att bli behandlad på det där viset. Som tur var "missade" jag sista lektionen, orken var totally gone. For till jobbet för att ha intro med någon nying, energinivå 0 och på dåligt och ledset humör. Man ska inte ta åt sig, jag vet. Han menar inte vad han gör och säger, det är sjukdomen som tar över honom, ungefär som gollum. Jag vet!!! Men det är inte så jeflans lätt, det är inte lätt att se honom stå där helt crazy, allting bara flyger ur honom, och han är helt galen. Det är inte lätt att släppa hans armar, när man vet att det inte är han. Man blir faktiskt ledsen då, han är inte värd det. Det är ingen!
I vilket fall så köpte jag en cola, och efter det var introt igång.
Tiden på jobbet gick, och de har bytt till ogoda pommes i personalcafét.
Tillråga på allt, när jag sitter på koppen som sällis till S så ringer någon från Karlshamn på mobilen. Jag orkar inte mer nu. Vill du vara snäll och sluta att ringa till mig? jag är inte arg på dig längre. Det där var så längesedan. Eller egentligen är jag arg, eller kanske mer ledsen. Det förstörde så mycket! Men det skulle jag aldrig kunna säga till dig. Jag har förstått nu efter något samtal om året att du har ångest, men  varje gång du ringer så är det jag som får en klump i magen!
Och tro inte att det är allt, nej för det räcker ju inte. Påväg hem, typ vid berzelii så är det några ungjävlar, säkerligen 17 bast som går ut  på röd gubbe mitt framför min bil när jag kör kanske i 50km/h. En av killarna stanar precis framför bilen och svarar i sin mobil, gah! Idioter! Jag hade lust att köra över dem allihopa!

Sedan kom jag hem. Hade missat Greys Anatomi, så jag kikade på näst sista avsnittet av the O.C. Och det är sorgligt att det snart är slut!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback