Mimmiie

Fredag den trettonde!

2009-02-13 @ 21:05:36

Träden ute är sjukt fina idag. Det är nästan fem minus. Och jag har sådan lust att gå upp på vinden, hämta ner mina skidor och pjäxor, och slänga mig ut i backarna. Men nej, det går ju inte, för bara för att det är helt fantastiskt vitt och glittrigt på träden, och solen skiner sådär härligt, så ligger det inte någon snö på backen, dessutom finns det inga backar att åka i här i storstaden. Man kan verkligen drömma sig bort när man bor på åttonde våningen, och bara ser det bästa. Häromdagen känndes det som att det var försommar, det var galet varmt i lägenhet(ni som var på partyt hos mig förra året kan ju intyga på att det var typ 50 grader, galet, man smälter bort) och sådär ljust och härligt, himlen var blå, och allt var perfekt. Det är det bästa med att inte se marken om man inte står alltför nära. Då mår jag bra, när jag kan drömma mig bort till de platser jag älskar att vara på, och det känns som jag har dem här!

Annars är jag fortfarande sjuk. Men det är på bättringsvägen.
Igår fick jag massa samtal och sådant nödvändigt gjort
Och så är det ju självaste otursdagen idag, eller?!



Jag borde sätta mig på tåget och fara iväg. Få vara 13 och kär, igen.
Men det kommer inte hända, imorgon blir det att sätta sig i bilen och köra till borås för att bada i vågmaskinen. Vad gör man inte för sina älskade småsyskon? Om jag är frisk vill säga!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback