Mimmiie

Friday I'm in love.

2009-02-20 @ 22:21:47

Fredag idag alltså. Dagen har spenderats som så många andra dagar, på jobbet. Tappade suget totalt idag, och ville inte vara med mer ett tag. Men nu har det släppt, till och med så mycket att jag tackade ja till att jobba två extra timmar imorgon. Men jag menar, det är dubbelt betalt, vem tackar nej till det?
Så ikväll blir det bara att chillidilla och kolla på tv. Tänkte jag kunde kolla på en film, och kollade på vad som skulle visas. De enda filmerna som visas idag, fredagen den 20 februari är thrillers!!! Jag kollar aldrig på thrillers, och skulle inte ens göra det om jag fick betalt. Jag blir så paranoid när jag kollar på sånt där skit. Så nu spenderar jag min fredag kväll framför datorn istället.
Jag sitter och äter sådana dära vattenkarameller. L, kommer du ihåg dem? Vi tyckte de var så himlans sura när vi var små så vi var alltid tvugna att ha ett glas vatten att dricka när vi skulle äta sådana. Fast favoritgångerna var då vi fick stoppa ner dem i glaset, och låta dem vara där i, låta det sura försvinna?! Något jag inte förstår mig på nu när jag är äldre, för det är inte på ytan på karamellen surheten sitter, hela karamellen är nämligen "sur". Och de är inte så speciellt sura, mest sådär så hela munnen blir uppriven, men de är sjukt goda!
Hade ingen ork att göra annat ikväll, men påväg hem från jobbet, spårvagnsbytet på valand strömmade girl's just wanna have fun ut från något ställe, och rytmiken i mig tändes till liv. Men både orken och min ekonomi satte snabbt stopp för den saken!
Alltså januari och februari är så onödiga månader känns det som. Det händer liksom inget kul, dessutom är vädret inte på topp (joo, snön är lite mysig, men snart blir det slask!) Och dessutom är kontot tomt.
Tur att månaden snart är slut, pengar rullar in, och ja, det är snart vår!

Ett helt år har gått sedan jag & L befann oss i grann kontinenten, de förenta staterna!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: L

Vattenkarameller for life!



Puss

L

2009-02-21 @ 12:53:25
URL: http://inlindad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback