Mimmiie

måndagtisdagonsdagTORSDAGfredaglördagsöndag

2009-02-19 @ 23:17:33

Jag undrar bara, vad är det för datum idag?


Alltså, något som är så sjukt är att det snart är fyra månader sedan jag och M for till andra sidan jorden. Alltså förstå F Y R A månader!!!


Idag är det massa snö. Det har snöat till och från hela dagen, tror jag. Av det jag har sett iallefall. Idag var det en tjuv på jobbet. Det var obehagligt. Men min arbetsplats är sjukt grym alltså, det blev värsta pådraget, han hade stulit kött för cirka 4000 kronor! Alltså förstå att han hade tagit kött, vem fan stjäl kött? Visst det var oxfilé eller nåt, men ändå, kom igen!
Ska man stjäla något så får man ju stjäla nåt som är värt att stjäla. Undrar vad han säger i polisförhöret om sin lilla stöld, hehe.
Annars har det varit full rulle idag, och jag börjar undrar om alla arbetsplatser är typ likadana? Ibland blir jag galen av det... Tror att det är en av fördelarna med att bli äldre.
Något som är fint med min nya arbetsplats är att de serverar frulle på morgonen, dessutom har de alltid frukt (och man behöver inte slåss för den som på trädgårdsavd. på liseberg, hehe) och det finns nästan alltid smörgåsar och mellanmåls fix om man känner sig hungrig.


Det cirkulerar en helikopter i området runt, runt, och jag börjar tänka på massa saker. Som mordet i somras. Kanske borde jag köpa mig en säkerhetskedja.

Läste en insändare i metron igår. Det var något pucko som skrivit att hiphopen bara förde dåligt med sig till samhället, att ungdomar blir dumma i huvudet av att lyssna på sådant, och att de borde ta bort MTV! whaat?
Okej, visst att det är mycket hiphop som bara spelar på sex och pengar mm, men kom igen, all hiphop är faktiskt inte sådan. Det stod även i artikeln om att den här personen var ca 60 år. Då undrar jag bara hur bra engelska han egentligen kan? Och så skulle jag vilja veta om han lyssnat på timbuktu. För jag har då aldrig hört någon sjunga om mer vett och verklighet "in-your-face", än den snubben!
Dessutom skrev han att när han var ung så gick man ut på dans, och mötte en trevlig tjej, bytte telefonnummer och kanske hade en dejt sedan. Hallå? Vi lever på 2000-talet, det kanske är något du har missat?
Ibland blir man allt trött på folk!

Och så har jag fått hemskickat papper om studier, i ett land som inte är Sverige. Vart ska det här leda?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback