Mimmiie

Vardag i ett grått Göteborg.

2009-01-26 @ 22:08:55

Livet här i Sverige, Göteborg börjar rulla på, och vardagen börjar ta form mer och mer.
Det gick vägen i fredags, men fy vad jag satt på nålar hela dagen. Dessutom blev det inget jobb, vilket jag önskat, men vilket hade varit en bra idé, för då hade tiden gått lite snabbare iallefall.
Någon gång vid 16 tiden så hade jag gett upp hoppet, och började analysera vad jag hade gjort för fel, och vad någon annan hade gjort eller varit som kunde vara så himlans mycket bättre än mig. usch!
Meeen, tro det eller ej, 16:30 ringer telefonen, och jag fick helt plötsligt ett nytt liv. Ett fast arbete, på en ny arbetsplats. Så på onsdag gäller det!
För att inte vara nöjd med det så ringde dessutom en annan arbetsgivare igår och undrade om jag fortfarande var arbetssökande. Vad hände med lågkonjunktur, och att man ALDRIG kommer få något jobb, man får vara glad om man får ha kvar det man har?!  Men det mest galna är att på båda de arbetsplatserna hade jag skickat in mitt CV på spontanönsökningar, de sökte inte ens någon arbetare!

På fredagskvällen blev det paj, vin & spelkväll hos J. Några från trädgår'n och lite annat folk. Sjukt kul. Party Alias, och Twister för  att tänja lite på gränserna, haha. Vaddå otränad?
Lördagen blev lugn, mestadels av tiden satt jag framför datorn och grejade, med tanke på att den inte startade de fem första gångerna jag startade den, och sedan berättade den för mig att den fått virus! Men efter lite om och men så var det åtgärdat! Hade en ny ToDo såklart, och ja, det ligger yttligare en på mitt köksbord nu.
På kvällen blev det förfest hos D, som slutade i ingen utgång, utan bara party hos honom.
Alla tycker att det var så länge sedan vi sågs, och jo, det var väl ett tag sedan, men sååååå längesedan?!

Idag har jag jobbat värsta passet någonsin, 8-16:30. Satte mig på bussen till Billdal, och första "fröken" jag jobbade med på första lektionen hade nog vaknat på fel sida, och var allmänt irriterad och arg på barnen, så de blev jobbiga och stökiga. Turen på min sida, och när vi delat på oss så blev det bättre.
Annars känns det som att jag har stått ute och kollat till barnen halva dagen idag, och mina fötter har varit bortdomnade.
På vägen hem hoppade S på bussen. Det är helt sjukt att det är typ 2 år sedan sist. Åh vad jag gillar den killen alltså, han har en speciell plats i mitt hjärta.

Jag brukar sitta och kika i min australiensiska tidning för att hålla hoppet uppe, och faktiskt, tro det eller ej, så befinner jag mig i landet långtlångt bort på bara några sekunder. and I'm lovin' it.
Dessutom har jag sett att det australiensiska modet är på ingång även här i la suede. Till sommaren då antar jag... Då är det bara värmen, surfingen och alla de otroligt heta killarna vi väntar på!



hur svårt kan det vara att svara.
Även ett nej hade varit bra, det är ju iallefall ett svar.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback