Mimmiie

Jag längtar alltid härifrån, men aldrig hem!

2009-01-21 @ 14:24:58

Varför är det alltid så att först så står man på samma ställe och trampar och ingenting händer, och plötsligt så händer allt, och livet blir helt galet.
Jag har en tråkig ToDo lista liggandes i köket, och vill verkligen inte göra sakerna som står på den. Men de måste göras, och nu i eftermiddag verkar det som det är enda gången jag kommer lyckas ha tid att utföra dem.

I fredags drog iallefall det temporära jobbet igång, fröken i klass 3B. Det känns konstigt att det är lite drygt två år sedan sist, och att det är både personal och elever man känner. Men det är ju i och för sig i samma område, och världen är ju trots allt liten.
Lördagen var fullspäckad, indisk&latino inspirerad aerobic, mor min såg en kille längre fram på gatan som hon tyckte hade väldigt smala ben, vilket visade sig vara håkan h.
Senare på dagen for vi över till Hönö, där älskade N med klass hade gospeluppvisning, grymt var det. V var även där och kikade, vilket var kul, long time no see.
Därefter blev det förpaj hos K, singstar för hela Göteborg tror jag minsann, och vilken fest sedan. Konstigt att ingen klagade, men ingen var väl hemma. Sedan begav vi oss till Neff, för att skaka rumpa och konversera med folk som såklart inte var ifrån svea rike.
När vi begav oss hemåt hade snön börjat falla, och vi blev som femåringar. Det var första snön som vi sett fallit sedan vi kommit hem. fint.

Det känns som att dagarna fylls på mer och mer, igår var det jobb, förskolefröken, även där gamla barn som jag haft när de varit bebisar som nu vuxit upp. Och det är läskigt hur man ser hur mycket de har växt och utvecklats, och det känns som att vi bara står still. Fast om man kollar vad jag gjorde, hann med och allt som hände förra året, så måste jag nog ta tillbaka det där. För shit vad det händes och gjordes massa saker!
Igår kväll blev det hockey. Vilken match, kul kul.

imorgon blir det jobb 08:30-14,
lägenhetskikning 16
och så hockey kl 19.




Det är många olika okända folk som ringer till mig nowdays, vi får se hur den här historien slutar, eller börjar!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hannu

åhh håkan..

2009-01-23 @ 13:49:46


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback