Mimmiie

wednesday

2009-01-28 @ 17:56:23

Har varit hemma en stund efter att ha haft ett slags möte kanske man kan kalla det, på mitt nya jobb. Det kommer nog bli bra det här. Men jag måste säga att det känns sjukt konstigt, och till och med lite sorgligt (tro det eller ej!) att jag inte ska befinna mig på Liseberg mera. Inte så som innan i alla fall. Nu blir det varken någon fröken i skolan, eller fröken på Liseberg.
Nej, jag antar att det är dags att gå vidare i livet, och blicka framåt. (helt kommer jag ju ändå inte släppa det)

Något som ändrats otroligt mycket sedan jag kom hem, eller som ändrades medans jag var i väg är min syn på städning, och att hålla i ordning. Pedant som jag är så kan jag inte leva i ett kaos, men jag har verkligen blivit bättre på att inte allt måste vara perfekt. Vilket är skönt, men samtidigt lite jobbigt. För jag tycker att det är jobbigt när det inte är som det ska vara, jag har bara blivit bättre på att skjuta på det.
Så imorgon blir det dammsugning som gäller, och tvättning, med tanke på att alla mina socks snart ligger i tvätten så är det ett måste.
En annan sak är det där med kombo/sambo, you name it. Efter min senaste kombo boende, och sedan hemmaboende igen efter det så skulle jag göra allt i världen för att bo själv! Vilket jag gjorde i cirka ett halvår, eller Balthazar bor ju med mig såklart. Men nu, efter två månader, med minst en som sover i samma rum med en, och en person som verkligen är med en dygnet runt, så känns det jättekonstigt att bo själv igen.
Jag hoppas så att H får jobb här i göteborg i sommar, då blir det kombo igen, fast på ett litet annat sätt, på ett lite bättre sätt.

Har suttit och kikat på en känd fotografs bilder ifrån Byron Bay och Sydney/Bondi.

Ta mig dit, nuuuuu!
Hur kan jag ha blivit så insnöad på Oz? jävla skit.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ula Green

För att Oz är bäst. Utan tvekan. Men ja...det vet vi ju redan.

Saknar Bondi och Airlie så jag blir tokig.

2009-02-02 @ 00:47:16


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback