Mimmiie

Efter regn kommer sol?

2009-05-19 @ 21:24:30

Nu ska jag klaga. Mycket! Så läs inte om ni inte vill läsa om gnäll!
Det var ett tag sedan jag hade en såhär överjävlig dag. Jag förstår inte varför det inte kan vara utspritt lite? Måste allt komma på en och samma dag?
Men, efter regn kommer sol sägs det ju. Så det är bara att hålla hoppet uppe.
Jag fick äntligen tummen ur och skulle boka tid hos frisören! Och vad händer, jo, Tony&guy, som är det enda stället jag verkligen blitt nöjd med håret har gått i konkurs i vårt kära Göteborg. Så det blir ingen klippning. eller vart ska jag nu gå?
Dessutom ringde jag till doktorn. Och ja, imorgon kl 06:00 får jag ta och ringa igen, så att de kan boka en tid till mig för att reda ut & fixa i mitt inre. allting bara snurrar och huvudet värker som aldrig förr, i alldeles för många veckor nu!
Och så har ju min dator gått sönder. Har fått ett kostnadsförslag på 3700 kronor för att laga den. Nej tack! Då köper jag hellre en ny. Och nu har jag sagt att nästa gång jag ska köpa en dator ska jag köpa en Mac... Vilket är nu alltså. Det känns gött att de är så billiga & att mitt sparkonto är så tätt! Så skulle jag bege mig mot staden och köpa en. Men så började velandet inom mig igen... För jag har ju inte alls pratat om att köpa en Mac i sisådär 5 år...! Tänk om jag ångrar mig?!
Så jag bestämde mig för att hämta hem min cykel ifrån mitt förra hem i Vasastan, då den stått där i nästan ett år... Så jag begav mig dit, och satte på kedjan, bra jobbat Mimmi, cred till dig! Och så var det lite luft i däcken, men jag fixade biffen. Så efter lite pulande sätter mig på sadeln & trampar iväg. Det gick bra till första stoppet. Däremot på väg till mitt andra stopp hoppade kedjan av 2 gånger! Inte nog med det. När jag varit på stopp nr2 och ska bege mig hemåt så har mina hörlurar till ipoden gått sönder...! Men tack och lov fick jag låna L's.
Så jag sätter av hemåt, och på vägen så hoppar kedjan av inte 1, eller 2gånger, utan F Y R A gånger till!!!!!

Men det har faktiskt hänt en bra sak idag. Jag rensade och städade min garderob. Och vad finner jag inte inklämt längst in om min älskade skor. Jag som trodde jag mist dem för alltid!
Och så var det faktiskt 2 stycken som stannade och frågade om jag ville ha hjälp med kedjan!
Kanske finns det hopp?! 

I believe in miracles

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Fyra gånger ändå, det måste vara något slags rekord.

Kram L

2009-05-21 @ 11:31:13
URL: http://inlindad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback