Mimmiie

Ordbajseri

2009-10-27 @ 22:19:53

och annat rövslickeri är det jag håller på att formulera just nu.  

Det måste vara ett fruktansvärt jobb att arbeta med att läsa igenom alla ansökningar som skickas in till universitet och folkhögskolor. 
Vad ska man skriva, vad vill de höra, hur ska jag vara?
Det är ju bara en massa trams. 
Men nu har jag tagit tag i det, passet är kopierat, betygen är översatta så nu är det bara ett möte på fredag och ett prov i december som krävs så är kvoten full.
 
Annars har jag flytt verkligheten till en av fröken Rudbergs böcker dagen till ära. Undra hur många gånger jag har läst dem?
Tänk om de skulle bli filmatiserade. Man skulle kunna göra dem så himlans bra. Dock har jag sett de senaste böckerna jag läst på film, och båda var en stor besvikelse. Så kanske ska vi låta Rudbergs böcker få hållas till fantasin.
Det är trots allt en av de få sakerna som fortfarande fungerar i min fantasi.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hannu

that's just life babe..

2009-10-28 @ 09:15:30


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback